Tarkov, następnym razem Cię…

Tarkov, następnym razem Cię pokonam, czyli błędy dotyczące broni w grach (cz.7)

Cześć wszystkim, witam was w kolejnej piątkowej dawce wszelakich błędów, bugów i nieścisłości dotyczących broni w grach. Dziś „edycja standardowa”, bo ostatnio wyjątkowo sporo było „edycji specjalnych” (co w sumie może oznaczać, że edycja standardowa jest tak naprawdę edycją specjalną, a edycja specjalna edycją standardową, prawda?). Nie przedłużając, zapraszam.

„Ironsight”, kojarzycie taka grę? Koreański sieciowy FPS, popularny głównie na terenach Azji, ale dostępny również na naszym steamie. Niespecjalnie przypadł mi do gustu, ale przyznać trzeba, że umiesczono w nim sporo cakiem nieźle odwzorowanej broni. Naturalnie, część z nich zawiera pewne błędy.
Zapewne część z was kojarzy bardzo popularny i wysoko ceniony rosyjski karabin maszynowy PK i jego następcę PKM. No to ani PK ani PKM w tej grze nie występują, za to pojawia się tam jego następca/nowsza
odmiana, czyli „Polskie Koleje Państwowe”.
https://i.imgur.com/5S1WMsr.jpg
No dobra, jestem prawie pewny, że Polskie kolejarstwo nie miało zbyt wielkiego wkładu w jego tworzenie, ale faktem pozostaje, iż dzielą ten sam skrót. Karabin nazywa się PKP (intercity) Pecheneg, i zobaczyć możecie go choćby w Battlefieldach 3 i 4.
Pewną charakterystyczną dla zarówno PKP jak i PKM cechą jest ta, iż taśma amunicyjna zakładana jest z prawej strony, a łuski wyrzucane są z lewej strony (odwrotnie niż w większości tego typu broni).
Jak się już pewnie domyślacie, w Ironsight błąd polega na ukazaniu tych cech w sposób odwrotny.
https://i.imgur.com/DAg5XrY.jpg
Ale poczekajcie chwilkę, zanim zaczniecie z Ironsight szydzić i wytykać go palcami, to musicie wiedzieć, że to dosyć powszechny błąd występujący choćby w Far Cry 2. Niektórzy mogą nie wiedzieć, ale PKP występuje także w Modern Warfare, choć… Nie do końca. Mianowicie, mamy tam do czynienia z klasycznym PKM. Po zmianie lufy możemy upodobnić go do nowszego owocu współpracy Polskich kolei i Rosyjskiej myśli technicznej (to już ostatni żart z kolei, przepraszam). Jednakże zmiana lufy zmienia tylko… lufę, reszta zostaje taka jak w PKM, czyli drewniany „carry handle” i drewniana kolba zamiast nieco inaczej ukształtowanej polimerowej kolby.
https://i.imgur.com/H2Ooxbn.jpg

Wracając do Ironsight, warte uwagi jest jeszcze M4. Po pierwsze, w grze selektor zablokowany jest pomiędzy „single” a „auto”, co jak się pewnie domyślacie raczej nie jest rzeczą przez strzelca porządaną.
Co interesujące, cień selektora wskazuje na fakt, iż karabin malowany był w momencie, gdy selektor znajdował się w ustawieniu „single”. Ewentualnie ktoś, kto „przenosił” broń do gry zwyczajnie spierdolił sprawę zapominając to poprawić, taka opcja też istnieje.
https://i.imgur.com/8CgVD8H.jpg
Po drugie, broń została wymodelowana na bazie repliki „M4 S-System” produkcji Tokyo Marui lub jakiejś innej firmy która od Tokyo Marui zerżnęła pomysł na replikę.
https://i.imgur.com/Wt2Dgi6.jpg
Broń w grze nazywa się M4 ACC-M i odwołuje się do faktycznej odmiany M4 nazywającej się w ten sam sposób (ACC-M, czyli „Advanced Colt Carbine Monolithic”)
https://i.imgur.com/URi0Knf.jpg
Są tu pewne cechy wspólne, jak blok gazowy z przyrządami celowniczymi PRI, najczęściej widywanymi na pierwszej wersji wyborowej odmiany M4/M16, czyli MK12 Mod 0 SPR, ale M4 w grze raczej nie może być wersją ACC-M. Dlaczego?
https://i.imgur.com/NJLWPFc.png

Gdyż ACC-M posiada monolityczną komorę zamkową połączoną na stałe z oszynowanym łożem. Założenie widocznego w grze łoża #50c-TR S.I.R nie byłoby możliwe.
https://i.imgur.com/AiDZSzm.jpg
Założenie jakiegokolwiek innego łoża nie byłoby możliwe.

M4 w takiej samej konfiguracji możemy zobaczyć w Modern Warfare 2 (remastered też), gdzie również wymodelowane zostało na bazie repliki ASG, najpewniej tutaj też użyto M4 S-System. W pewnych sytuacjach czujne oko dostrzeże airsoftowe magazynki, przykładowo na tym zdjęciu możemy zobaczyć je w ładownicach Mydła. Znaczy Soapa.
https://i.imgur.com/3T3G7X3.jpg

Ponownie wracając do Ironsight, zwróćcie jeszcze uwagę na lufę. Nie jestem pewny czy to błąd czy celowe działanie, ale urządzenie wylotowe przypomina to montowane w pradziadku M4, czyli karabinkach Colt XM177 (na zdjęciu poniżej Colt Model 629, czyli XM177E2)
https://i.imgur.com/WL90Pih.jpg
Urządzenia te (zwane „modulator”) miały za zadanie zniekształcać dźwięk wystrzału i upodabniać go do tego znanego z karabinkow AK, co bardzo przydawało się siłom specjalnym działającym za linią wroga w Wietnamie.
(na zdjęciu poniżej Colt Model 609, czyli XM177)
https://i.imgur.com/VXp2gaW.jpg

Starałem się znaleźć jakikolwiek błąd w Escape From Tarkov i może się to wydawać niewiarygodne, ale takowy znalazłem. Być może został już załatany, ale jednak w grze występował. Niestety (dla mnie) to nie jest błąd wynikający z niewiedzy twórców, który pozwoliłby mi zakrzyknąć „Aha! Jednak gówno się znacie na broni, od początku wiedziałem!”, a zwykły bug. Otóż przy pustym magazynku MP5 blokuje z tyłu swoją dźwignię samoistnie, bez ingerencji obsługującego broń, co oczywiście nie ma przełożenia na to, jak działa prawdziwe, palne MP5. Jednakże sama animacja przeładowania którą wykonuje sterowana przez nas postać w grze jest prawidłowa. Ciężko mi to wytłumaczyć, więc zerknijcie na poniższego gifa. Niby błąd, ale.. No takie słone zwycięstwo no.

https://i.imgur.com/gI7V42s.gifv
Będę się EfT bacznie przyglądał i jeżeli jakiś błąd się jeszcze pojawi, to napiszę „HA!” i wam go skrupulatnie opiszę. Zapamiętajcie moje słowa.

Nie raz już chwaliłem Medal Of Honor:
Warfighter za ładne odwzorowanie broni, ale i nie raz wymieniałem błędy jakie się tam pojawiają. Czas na kolejny, tym razem dotyczący występującego tylko w kampanii singlowej belgijskiego SCAR-H (o którym więcej mogliście przeczytać w przedostatnim wpisie serii). Przy pustym magazynku dźwignia przeładowania (i zamek) powinna przesunąć się maksymalnie do tyłu. W grze przesuwa się gdzieś tak do połowy i w właśnie w tym miejscu się blokuje.
https://i.imgur.com/gXqU0zl.jpg
I to już, to już ten cały błąd. Ponownie mamy tu do czynienia z błędem raczej natury technicznej niż takim wynikającym z niewiedzy twórców, no ale…
https://i.imgur.com/pkbNIjg.jpg
Ale coby nie być zbyt surowym, zwróćcie uwagę jak dźwignia bolt relase ładnie odskakuje w bok, informując o braku amunicji. To był rok 2012, wydaje mi się, że taką szczegółowością mogło się pochwalić dopiero wydane dwa lata później Insurgency.

Na koniec Playerunknown’s Battlegrounds, czyli popularne (niegdyś) PUBG. Gra zaskakująco mocno przykłada się do poprawnego odwzorowania wszelakich modeli broni palnej, ale skoro o tej grze tu wspominam, to jak zapewne już się domyślacie i tej grze zdarzają się błędy. Chyba najpoważniejszym jest…
Patelnia
Musicie wiedzieć, że nie tylko jestem wykopowym ekspertem w dziedzinie wynajdywania błędów dotyczących broni na które większość graczy nie zwraca uwagi. Jestem też wykopowym ekspertem w dziedzinie błędów dotyczących patelni w grach na które większość graczy nie zwraca uwagi. No więc czym mi zawiniło PUBG?
Tu macie obrazek ukazujący patelnię występującą w grze.
https://i.imgur.com/dKpNuzJ.jpg
Ma dosyć charakterystyczny kształt, prawda? Zwróćcie też uwagę na rdzę, to ważniejsze niż wam się początkowo wydaje.
No więc patelnia w grze najprawdopodobniej została wymodelowana na bazie patelni firmy „Le Creuset” i modelu „Signature Enamelled Cast Iron Skillet Fryer Pan”
https://i.imgur.com/tXMqeCp.jpg
Jak sama nazwa wskazuje, patelnia jest żeliwna. Drodzy państwo, musicie wiedzieć, że żeliwo nie rdzewieje. Czyli PUBG Corp (pod skrzydłami „Krafton”, dawnego Bluehole Games) gówno się zna na patelniach albo w grze używany jakiejś (tfu!) taniej podróbki wspaniałej patelni produkcji „Le Creuset”.

No dobra, trochę sobie to dopasowałem do narracji, bo patelnia ma nieco inną rączkę niż produkt „Le Creuset” a żeliwo rdzewieje. Ale tylko powierzchniowo, co oznacza, że na patelni mogą pojawić się rdzawe plamy, jednak łatwo je usunąć. Co nie zmienia faktu, że najpewniej wzorowano się na patelni „Le Creuset” oraz, że należy stanowczo potępić tak wysoce posunięte zaniedbania w kwestii czystości patelni, tfu!

No więc to by było na tyle, jeżeli doczytałeś do tego miejsca, to chciałbym Ci drogi Mirku (lub Mirabelko, ale to raczej mało prawdopodobne) bardzo mocno podziękować za przeczytanie i życzyć Ci miłego weekendu. Jeżeli drogi czytelniku wcale tego wpisu nie przeczytałeś, tylko przescrolowałeś na komentarze ale pomyślałeś, że „a chuj, końcówkę se przeczytam”, to Tobie też w sumie życzę miłego weekendu, bo staram się być miły dla wszystkich. No ale w sumie to mógłbyś to przeczytać, skoro już tu jesteś, nie?
Tak czy inaczej, papa wszystkim ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tag do obserwowania wpisów o błędach: #bledywgrach

Poprzednie wpisy których nie ma na tagu:
– część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
– część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
– część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
– część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#20gierwykopka #gry #xboxone #ps4 #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo