Ewolucja alternatywnych…

Ewolucja alternatywnych napędów kolejowych na przykładzie Niemiec <<< znalezisko
W zeszłym roku do eksploatacji wszedł pierwszy na świecie zespół trakcyjny napędzany wodorem, który ma zastąpić spalinowe jednostki na trasach niezelektryfikowanych. Łącznie zamówiono ponad 40 jednostek. Obecnie wybrano dostawcę 55 pociągów z napędem akumulatorowym o zasięgu 80 km przy vmax=140 km/h.

Za R-K:

(…) Akku został zaprojektowany przez inżynierów Stadlera i uzyskał dofinansowanie z Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii Niemiec w kwocie dwóch milionów euro. Zaprojektowany do eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych prototyp może przejechać na zasilaniu z baterii 80 km przy prędkości jazdy do 140 km/h. Pojazd może obsługiwać 80 procent niezelektryfikowanych tras w Niemczech. Ładowanie baterii jest możliwe podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych stacjach końcowych. Ponadto baterie można ładować za pomocą energii wytworzonej podczas hamowania.

(…) Po wyczerpaniu akumulatorów jest w stanie naładować je z sieci trakcyjnej w ciągu 15-20 minut.

Więcej w powiązanych.

#technologia #kolej #niemcy #pociagi #pociagiboners